Domena na sprzedaż kontakt info@logistykakolejowa.pl
Metro Warszawskie
W maju 2012 r. w Warszawie odbył się Międzynarodowy Szczyt Lokalnego Transportu Szynowego (UITP Local Rail Summit 2012) zorganizowany wspólnie przez Międzynarodową Unię Transportu Publicznego (UITP) oraz Spółki Metro Warszawskie i Tramwaje Warszawskie.
W konferencji brało udział 280 delegatów z 33 krajów reprezentujących metro, tramwaje, kolej miejską i regionalną. Celem Międzynarodowego Szczytu Lokalnego Transportu Szynowego było przedstawienie korzyści płynących z korzystania z systemów lokalnego transportu szynowego oraz planów dalszego ich rozwoju. Panele dyskusyjne konferencji podejmowały zarówno tematy ogólne, związane z polityką czy finansowaniem rynku transportu szynowego, jak również, wybrane zagadnienia dotyczące poszczególnych środków transportu kolejowego skupiając się na ich szczegółowych problemach i wyzwaniach.
Podczas trzydniowej konferencji eksperci z całego świata, zajmujący się transportem szynowym, wymieniali się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami z zakresu miejskiej komunikacji szynowej. Konferencja podzielona była na 12 sesji tematycznych prowadzonych przez wybitnych specjalistów, naukowców oraz uznane w świecie autorytety w dziedzinie transportu kolejowego i miejskiego.
Wśród prowadzących sesje oraz uczestników konferencji byli przedstawiciele warszawskich spółek związanych z komunikacją miejską, między innymi Pan Jerzy Lejk Prezes Metra Warszawskiego Sp. z o.o., Pani Joanna Baczewska, Członek Zarządu ds. Ekonomiczno – Finansowych Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., Pan Leszek Ruta, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego oraz Pan Mieczysław Reksnis, Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st.Warszawy.
Pierwszego dnia uczestnicy konferencji wzięli udział w wizytach technicznych, organizowanych przez lokalnych gospodarzy Szczytu, to jest Metro Warszawskie Sp. z o.o. oraz Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Wizyty odbyły się na Rondzie Daszyńskiego – placu budowy jednej ze stacji odcinka centralnego II linii metra oraz w Zajezdni Tramwajowej R1 Wola.
Konferencje zakończyła sesja podsumowująca, podczas której nagrody za szczególne zaangażowanie i osiągnięcia w pracy na rzecz lokalnego transportu szynowego odebrali przedstawiciele: Transport of London w kategorii „Obsługa pasażera”, Münchner Verkehrsgesellschaft w kategorii „Przystanki i dworce”, Ticket to Kyoto w kategorii „Inicjatywa związana z ochroną środowiska” oraz Tranvia Zaragoza w kategorii „Najlepszy projekt integracji transportu miejskiego”.
Swoją obecnością konferencje uświetnili Pani Elżbieta Bieńkowska, Minister Rozwoju Regionalnego oraz Pan Michał Olszewski, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. Patronat nad Szczytem objęła Prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Na ulicy Marszałkowskiej, można zaobserwowac pierwsze elementy konstrukcyjne nowej stacji Świętokrzyska.
Od zachodniej strony skrzyżowania zakończone zostały prace nad ścianami szczelinowymi pod łącznik pasażerski, którym podróżni będą się przemieszczać pomiędzy peronami istniejącej i budowanej linii metra. Oznacza to dla nich wygodną przesiadkę pomiędzy obiema stacjami. Po stronie wschodniej zostały uzbrojone pierwsze sekcje stropu budowanej stacji Świętokrzyska. Znajdzie się w niej otwór technologiczny, przez który wybierany będzie urobek spod kolejnych kondygnacji.
Gotowa jest już tymczasowa ściana technologiczna, która – po połączeniu z powstającym stropem – podzieli korpus stacji w jego środkowej części.
Od strony ulicy Jasnej zakończono budowę wszystkich sekcji ścian szczelinowych. Maszyny głębiące przeniosły się na skrzyżowanie Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, skąd usuniete zostały kolidujące z korpusem stacji instalacje wodne i gazowe. Przełożono także stary ciąg kanalizacyjny o średnicy 1,5 m, położony na głębokości 6-7 m. Zachowując układ grawitacyjny.
Od strony zachodniej nowej stacji na poziomie -2 wykonany został strop hali peronowej. W tej części powstającego obiektu trwają aktualnie prace nad wydobywaniem gruntu na poziomie ostatniej kondygnacji -3.
Maszyny pracują na głębokości ponad 7 metrów poniżej wylanego stropu. Oznacza to, że dotarły już do miejsca, w którym docelowo znajdzie się poziom peronu pasażerskiego i niebawem zostanie osiągnięty poziom płyty fundamentowej.
Od strony Wybrzeża Kościuszkowskiego, zakończył się montaż olbrzymiej suwnicy. Suwnica o udźwigu 30 ton znajduje się tuż nad otworem technologicznym i analogicznie jak w przypadku konstrukcji na Rondzie Daszyńskiego – posłuży do obsługi tarcz TBM, które ze stacji Powiśle wyruszą w kierunku Dworca Wileńskiego. Zadaniem suwnicy będzie przede wszystkim opuszczanie betonowych pierścieni obudowy tunelu w głąb korpusu stacji Powiśle.
Podobne artykuły: